Orzechy – samo zdrowie?

Niektórzy z nas mogliby orzechy jeść przez cały dzień – tak je lubią. Inni natomiast w ogóle za nimi nie przepadają. A jeszcze inni są na nie uczuleni. Patrząc na to, jak wiele dobrego orzechy mogą zrobić dla naszego organizmu, możemy stwierdzić, że ci pierwsi są w najkorzystniejszej sytuacji.

Jak pouczają lekarze i dietetycy – zbilansowana i różnorodna dieta powinna posiadać w sobie pewną dawkę orzechów, które dobre wpływają na ogólną kondycję naszego organizmu. Mimo że nie każdy je lubi – wszyscy powinniśmy (o ile oczywiście nie mamy uczulenia) spożywać orzechy. Dlaczego? Warto się przekonać już dziś!

fistaszki orzechy

Orzechy zawierają minerały i witaminy, jednak duża uwagę zwraca się również na kwasy tłuszczowe nienasycone. Ich działanie jest szczególnie korzystne w przypadku, gdy się odchudzamy. Zwiększają bowiem nasz metabolizm i nie pozwalają „złej”, zbędnej tkance tłuszczowej odkładać się w naszym ciele. Poza tymi kwasami w orzechach znaleźć możemy również niezwykle cenne dla nas wartości odżywcze zawarte w takich składnikach jak magnez, fosfor czy potas. Warto również pamiętać o witaminie E – tak bogato występujące w orzechach, a mającej realny wpływ na poprawę kondycji naszej skóry, włosów oraz paznokci.

Również osoby pracujące umysłowo lub uczniowie i studenci powinni zajadać się orzechami – szczególnie laskowymi. Dają one bowiem dobre wyniki naszej pamięci, która wraz z wiekiem coraz bardziej narażona jest na szwank. Dodatkowo ten rodzaj orzechów może zmniejszyć poziom cukru w naszej krwi.

orzeszki ziemne

Jednak nie tylko owoce leszczyny należą do najbogatszych w wartości. Również włoska odmiana orzechów to spora dawka dobrych składników. Mowa tu głównie o kwasie alfa-linolowym. Jest on bardzo potrzebny osobom walczącym ze złym cholesterolem.

Jeśli nie przepadamy za orzechami w czystej postaci, nie musimy się obawiać. Dziś sporo potraw możemy przygotować z wykorzystaniem orzechów i nie czuć samego ich smaku. Do wielu sałatek można dodać orzechy, które dobrze skomponują się z warzywami. Również desery możemy wzbogacić o garść tych małych niepozornych owoców. Warto również pamiętać o istnieniu masła orzechowego, które możemy łączyć na kanapce z dżemem. Możliwości jest wiele. Dla zachowania zdrowia warto z nich korzystać.